tirsdag 26. oktober 2010

Bakgrunn/Background - Tutorial (Sukkersøttkortet)



Jeg lovte en forklaring på hvordan jeg lagde dette kortet. Her er en forklaring:

I promised a tutorial on how I made this card. Here it is:


Tykk hvit kartong. Metalltape fra 3M. Utstanset swirl fra Sizzix.

Thick white cardboard, Metaltape from 3M. Diecut from Sizzix.


Lim swirlen på kartongen og påfør tapen over. Bruk deretter en "paper stump" for å få vekk de fleste ujevnheter i tapen.

Glue the swirl to the cardboard and add the metal tape. Use a paper stump.


Alcohol ink.





Bruk en pussekloss over partiet med swirlen.

Use sandpaper over the swirl.




Stemple et tekststempel med StazOn på Swirlen.

Use a text stamp and StazOn and stamp on the swirl.


Jeg brukte litt utstyr fra Ten Seconds Studio til litt ekstra mønster.

I used tools from Ten Seconds Studio to add some details.




Lim fast et bilde (mitt er fra Digital Collagesheets).

Add a picture. I have used one from Digital Collagesheets.

Påfør Gel Medium (jeg brukte Golden Extra Heavy Matte) forskjellige steder på bakgrunnen. La det tørke. Hvis du vil lime fast metallpynt er det glimrende å gjøre dette i Gel Medium.

Add Gel Medium (I used Golden Extra Heavy Matte) different places on the background. Let it dry. If you want to add som metall (I added the little key) you should do this now before the Gel Medium dries.


Etter at det hadde tørket (jeg ventet til dagen etter) påførte jeg Pearl Mica Flake fra Golden. Jeg malte også over partiene med Gel Medium med Lumiere i fargene Metallic gold, Sunset gold og Metallic bronze. La det tørke noen timer igjen. Helt til slutt påførte jeg DG3 Art Gel over bildet og på deler av swirlen.

After it had dried (I waited until the next day) I added Pearl Mica Flake from Golden. I also painted the Gel Medium with Lumiere in colors Metallic gold, Sunset gold and Metallic bronze. Let it dry. Finally I added some DG3 Art Gel to parts of the swirl and to the image.

9 kommentarer:

Audrey sa...

Thanx so much for the tutorial!!

Liesbeth sa...

Great, great, GREAT !!! :-D
Thanks a lot Hanne !

Petra Tillmann sa...

Great background, Hanne! Thanks for the tutorial!

Anneke sa...

Very interesting tutorial, many thanks!!

Mona E sa...

wow!!!!! fantastisk teknikk! Jeg kjenner at det begynner å gjøre vondt i lommeboka mi, hehe. Tusen takk for at du vil dele med oss! Klem...Mona

Andrea, sa...

Oh this is fab, the background is stunning. Thanks for the tutorial

mettepip sa...

Så flott kort Hanne! Du er jo bare så dyktig på dine egne bakgrunner, og kommer stadig med nye teknikker. Takk for at du deler!
Takk for hyggelig hilsen i bloggen min også! Jeg skal ikke på Grorud-treffet. Har liksom Ski-treffet som faste helgetreff + en god del mindre treff innimellom. Da blir det liksom nok ila. året synes jeg og resten i heimen;)
Lager jo ikke noe særlig for tiden heller, men håper det løsner litt igjen snart slik at jeg får oppdatert meg litt i bloggen. Har dessverre ikke vært så flink til å være på besøksrunder i blogger heller, men som sagt - håper å komme sterkere tilbake!
Ha en fin torsdag!
klem fra
Mette

Radka sa...

Beautiful picture, have a nice day Radka :).

Yvonne sa...

Thanks Hanne, this is a great tutorial, and great results!
Greetings, Yvon