lørdag 12. juni 2010

Embosset bakgrunn/Embossed background - Tutorial



Jeg har fått mailer med spørsmål om hvordan jeg har laget embossingbakgrunnen som jeg la ut til forrige Sukkersøttutfordring. Her kommer forklaringen.

I have received mails with questions about my background for the Sukkersøttchallenge. Here is a tutorial.





You need a machine (I use my green friend the Cuttlebug). An embossing folder from Sizzix (Tim Holtz) and some ink. I have used Khadi paper from India for this project.

Du trenger en maskin (jeg har brukt min grønne venn, Cuttlebug). En embossingfolder fra Sizzix (Tim Holtz). Til dette prosjektet har jeg brukt Khadipapir fra India. Har kjøpt det på Norway Designs (Papirgalleriet).


Emboss the paper in the machine and color with Distress Ink. I like to use Inkssentials Ink Blending Tool.
Emboss papiret i maskinen og fargelegg med Distress ink. Jeg liker å bruke applikasjonsverktøyet fra Inkssential.



Curl the paper and straighten it out again.
Krøll papiret sammen og rett det deretter ut igjen.


Khadi paper is made from cotton.
Khadi er laget av bommull.


Add more colors (on my original embossed background I added some black ink).
Påfør mer farge (på Sukkersøttbakgrunnen la jeg på litt sort blekk).


On this background I decided to add some Glimmer Mist, "Pearl".
På denne bakgrunnen sprayet jeg på litt Glimmer Mist i fargen Pearl.


Cut in the middle of the sheet.
Klipp på midten av arket.


Vintage image from North Star Stamps Collagesheet, some ribbon, pearls and lace.
Vintagebilde fra North Star Stamps Collageark, bånd, perler og blonde.

Hope you liked this Tutorial.
Håper dere likte forklaringen.

13 kommentarer:

Audrey sa...

Gorgeous! Thanx for this great tutorial!!

Pysselbus sa...

Åhhh, vilken toppenbra förklaring! Nu är jag så sugen på att testa... Tusen tack för inspirationen!

//Linda

Norunn sa...

Mmmm...absolutt noe jeg gjerne skulle prøvd. Takk for inspirasjon, nok en gang :D

Mervi sa...

Thanks looks so great;-))m

Rein sa...

Fantastic, thanks for sharing!

Sylvi@ sa...

Så stilig dette var da !! Må nok prøve meg på dette.
Takk for at du deler:-)

~*~Patty Szymkowicz sa...

You are so generous with your talents! Thank you for sharing this great tutorial ... you make me think I need a Cuttlebug now :)
Happy Weekend to you!
oxo

A Vintage Chic sa...

Gorgeous, Hanne! Thanks so much for showing how you do this...I need to try it--a beautiful technique! Love the window effect, too...perfect!

Hope you're having a wonderful weekend, my friend!

Julie

Julia sa...

You're a master in art Hanne! Fantastic and beautiful!

papirdilla sa...

Tusen takk for flott tutorial! Dette ser overkommelig ut å prøve seg på;) Kortet ditt er fantastisk, som alltid...

Klem,
Hanne

Anne May sa...

Kjempe flott alt du lager:).Stilige bakgrunner og denne var også stilig.Liker veldig godt å prøve meg på bakgrunner,har mye å lære.

Ha en fin Søndag!

Anne sa...

Utrolig flott kort, kjempestilige effekter. :)

Iren sa...

Så lekkert og alt det du kommer på :) Flink du e :)

Klem