lørdag 2. januar 2010

Background Tutorial with Lumiere

Start spreading modeling paste to a nonstick sheet.
Påfør et lag med strukturpasta til et nonstickunderlag.


Press a sheet of thick cardboard down to the modeling paste.
Press kartongbiten ned i strukturpastaen.






Let it dry.
La det tørke.


I used these Lumiere Colors from Jaquard.
Jeg brukte disse Lumierefargene fra Jaquard.


Choose an image. This image is from Cemerony.
Velg ut et bilde. Dette bildet er fra Cemerony.


I prefer to use a sponge when I add the colors. One color at a time. Let it dry between the layers.
I foretrekker å bruke en "svampkost" når jeg påfører fargene. En farge av gangen og la det tørke mellom hver farge.


Start with the darkest color.
Begynn med den mørkeste fargen.


Backround is ready!
Bakgrunnen er klar!


This is an easy background technique. If you don't have Lumiere use akrylic paint instead. It will be the same only without the shimmer effect.

Dette er en enkel bakgrunnsteknikk. Hvis du ikke har Lumiere kan du prøve akrylmaling i stedet. Det blir det samme, men uten shimmereffekt.

17 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Ahhhhh vad läckert!
Kram Mia

mettepip sa...

Godt nytt år Hanne!
Tusen takk for en kjempefin tutorial. Synes det er gøy å prlve nye teknikker, og jeg har allerede kjøpt meg nonstickunderlag. Kanskje jeg kunne komme i gang også;)
Nyttårsklem fra
Mette

Scrappelise sa...

Dette ble aldeles nydelig, tror jeg må utvide Lumierebeholdningen min (har bare èn farge) Fargeblandingen din ble så lekker!

Terri Kahrs sa...

Awesome tutorial, Hanne! Thank you so much for these great techniques! Hugs, Terri xoxo

DymphieM sa...

what a cool tutorial, thank you so much :)

Happy New Year!

Julie sa...

WOW, Hanne! Thanks for sharing your beautiful background techniques! I have to get to the craft store today and get some supplies!

Your work is just gorgeous--I love everything you do! Hope your New Year is off to a wonderful start!

ANTJE sa...

WOW det var kjempefint og takk for at du deler fremgangsmåten med oss ...
Ha et fint og kreativt år 2010 !!
Hilsen Antje :)

Kim Piggott sa...

O this is so very beautiful and thanks for the great tut!
hugs
kim x

theresewelin sa...

Fantasktisk bakgrund...ser fram emot fler bakgrundsturorials från dig;)
Gott Nytt pysselår!
Kram Tesa

Eva Helen sa...

Så lekkert det ble!Jeg må nok snart finne frem utstyret mitt som jeg har glemt helt at jeg har og teste dette.Tusen takk for tutorialen og riktig Godt Nyttår.

Klem Fra Eva Helen

Audrey sa...

Thank you Hanne!

Guro sa...

Oi dette så spennende ut, nydelig bakgrunn! Har lyst til å prøve selv etterhvert. Tusen takk for presentasjonen.
God helg :-)

Melody sa...

Wow! What a beautiful effect! Thanks for the tutorial!

Julia sa...

What a great tutorial Hanne! Thanks so much. Love that effect! Its awesome.

~Kjersti~ sa...

Tusen takk for flott tutorial! NYDELIG bakgrunn! Har ikke lumiere, men kanskje det går an å blande inn litt pearl ex inn i akrylmaling?

Ragamuffin Gal sa...

Thanks for blessing us with this lovely lesson! Your creations are breath-taking!

Char sa...

This is so gorgeous. Thank you for sharing this with us.