tirsdag 12. januar 2010

Background Tutorial, pastel card


Background technique made for yesterdays card:
Bakgrunnsteknikk brukt på pastellkortet jeg la ut i går:

This time I used H2O in different colors instead of Lumiere on the background. Follow the first steps in THIS tutorial and stop when you come to the Lumiere part. Then this tutorial starts:)

Denne gangen brukte jeg H2O i forskjellige farger i stedet for Lumiere på bakgrunnen min. Følg de bildene og forklaringene i DENNE tutorialen og stopp når du kommer til Lumiere. Følg deretter denne beskrivelsen.




After you have painted the background with H2O you add some ink in two different colors dtp.

Etter at du har malt bakgrunnen med H2O påfører du litt stempelsverte enkelte steder på bakgrunnen.







Add a little Lumiere Brass to the background. I also added some white Gesso.
Påfør litt Lumiere. Jeg svampet til slutt på litt hvit Gesso.


Hope you will try this technique!
Håper du har lyst til å prøve denne teknikken!

8 kommentarer:

Marilyn Rock sa...

Great tutorial; thanks for sharing this with us! Love the results, Hanne! xxoo

Gaby Bee sa...

Thanks for this gorgeous tutorial, Hanne! Love the results as well.
Gaby xo

Sanny sa...

Thanks for this tutorial, Hanne!! Love the backgrounds you've created with it!!

Birgitta sa...

Vad fint!
Har post löparen idag. Pengar kommit fram.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Timcsoca sa...

Fantastic!:)

madeleine sa...

flott tutorial! denne skal jeg prøve i morgen, har fått kjøpt meg strukturpasta, og jeg har jo h2o, så imorra blir det bra :) men hvor kjøper du lumiere? har tenkt på å skaffe meg det en stund nå :)

Audrey sa...

Thnk you for your tutorial!

LiveArt sa...

Super tutorial :) dette må prøves!!

Linda