tirsdag 26. mai 2009

Another background tutorial, Hairmousse and Adirondack



Lagde en del bakgrunner med hårskum og Adirondack. Har lest om barberskumteknikkenfor en tid tilbake og dette blir jo noe av det samme. Jeg har prøvd meg fram med både lyse og mørke farger og synes at de mørke fargene blir finest. 

I made a lot of backgrounds using Hairmousse and Adirondack. I have read about something called the Shaving Cream Technique a while back, and this might be a bit like that. I have used the darkest colors and I think that is the best colors to use for this technique.




Adirondack direkte til et non-stick underlag.
Adirondack dirctly to a non-stick sheet.




Hårskum
Hair mousse




Bland det forsiktig sammen.
Mix it carefully together.




Tykk hvit kartong dyttes godt ned i blandingen.
Push the thick cardboard down into the mix.




Her er det ferdige resultatet! Håper dere har lyst til å prøve dette!
Here it is! Hope you will try it out!

10 kommentarer:

Sandy sa...

Mmmh shaving mouse what a great technique. Love them. Thanks for your little tutorial.

Eva Helen sa...

Wow det ble da kjempe lekkert og så enkelt å lage.Må få testet ut det en dag.Takk for at du deler det med oss!

Klem Fra Eva Helen

Gunn (Merete) sa...

Fy flate, dette ble bare utrolig lekkert. Dette må prøves, Jeg får teste med en annen type blekk, har ikke dette merket.
Du er bare helt rå på dette.

Lena Katrine sa...

Å så gøy å se at du også blåser liv i "gamle" teknikker - dette var rålekkert! Og jeg er 100% sikker på at du har magiske fingre, for sånn blir ikke mine barberskum-bakgrunner ;(

Go'klem

Terri Kahrs sa...

Oh, my goodness! I've GOT to try this! Looks like it produces some amazing results. Thanks, Hanne! Hugs, Terri

~*~Patty Szymkowicz sa...

Brilliant tutorial Hanne with gorgeous results!!!

Rein sa...

Looks wonderful, thanks for sharing!

Dawn sa...

Fantastic!

Aud sa...

Så kult! Jeg prøvde meg jo på barberskumteknikken i sin tid, men klarte aldri å bruke bakgrunnene pga. den sterke (og fæle ) lukta som satt i papiret!

Dette må jeg prøve! Tusen takk for tipset!!! =0)

Klem,
Aud

Joyce across the Pond sa...

Hanne - great tutorial - thanks.....love your site and all the arty links....greetings from Northern Ireland - sunny here at the moment but rain on it's way and then we'll send it over to you!

Joyce