onsdag 11. mars 2009

Bind It All, båndbok/ribbonbook



For en god stund siden måtte jeg finne en bedre løsning for oppbevaring av båndene mine. En enkel løsning på problemet ble å lage en bok som denne. Jeg brukte bokpapp og Bind It All (Zutter) for å binde inn boka. Men hvor lenge holdt det med en bok? Etter hvert har det blitt tre slike bøker og i dag lagde jeg ferdig min fjerde bok. 

Bakgrunnen lagde jeg ved å bruke Chalk i rosa- og lillatoner direkte på bokpappen. Påførte Gesso, stemplet og distresset. Har også brukt bokstavmaskene til Tim Holtz. Bildet er en freebie fra Viola.

I had to make a better system for all my ribbons. It startet a while back with my first ribbonbook, an easy way to store my ribbons. After a while I made two more. I used my Bind it all (Zutter) and cardboard. Today I finished this book. I added some Chalk DTP. Stamped, added Gesso, distressed and used Tim Holtz' letter masks. The picture is a freebie from Viola (Thank you Viola!).










Slutten på denne "historien": Jeg trenger fortsatt å lage flere bøker til båndene mine:)
The end of the story: I still need to make more books for my ribbons:)

13 kommentarer:

Audrey sa...

Beautiful and a great idea!

Kim Piggott sa...

Just so beautiful!
What a lovely way to store those ribbons!
hugs
kim x

Pia sa...

hvor er det en smart ide og en nydelig pyntet båndbog

Mariannes Kort og Stempling sa...

Nydelige bånd bøker uansett hvor mange du enn må lage ;-)

Nina I. sa...

Kjempefin båndbok Hanne! Men hadde den bodd hos meg hadde den ikke sett sånn ut inni så lenge*fnis*
Takk for sist forresten! Koselig å treffe deg igjen!
Ha en fin kveld!
Klem

Stempelchaotin sa...

Wow this is fantastic.
Gorgeous idea and so lovely book.

Yvonne sa...

Herlighet så genialt! Hvorfor kommer ikke jeg på noe sånt!?!
Lekker var den også!!
Klem, Yvonne.

Maya sa...

Herlighet så masse lekkert og magiskt du lager!!
Jeg klapper på og ser på kortet jeg fikk hver dag,og synes bakgrunnen er råååålekker!
Alt du lager er bare magiskt!!
Go`klem fra Maya :)

Karina sa...

Wauw, hvor er din bog smuk og supergod ide!

ÄnglarumsMia sa...

Du är allt finurlig du Hanne!!!
Vad bra med en "band-bok"
I torsdags var jag på Gengåvan!
Oj, du skulle varit med......
eller också är du glad att du INTE VAR DET "fniss"
Det var ett äventyr och jag handlade kan jag lova!
Kommer ni så ni kan vara med när vi har nyöppningen tror du?
Vi slår upp portarna till nya butiken den 2 april, men ni skulle komma till påsk eller?
Är så förväntansfull på att få visa er.....
Sköt om dig och hälsa så gott till alla!
Kram Mia

Annes Art sa...

Beautiful Hanne en a great idea!!

Viola sa...

What a great idea, Hanne! Your book looks absolutely stunning! Love it! :o)

vintage wil sa...

What a beautiful artwork!great image.