søndag 18. januar 2009

Sunday Postcard Art, turkis kort og bilde

I dag har jeg laget et postkort og et bilde. Lagde to bakgrunner som jeg brukte sammen med det nydelige bildet av jenta. Bildet av jenta er en freebie i bloggen til Dymphie. Kortet lagde jeg til utfordringen på bloggen Sunday Postcard Art. Utfordringen denne uken er å lage et postkort i størrelsen 4x6" i fargen Turkis.

I made both a postcard and a picture today. Made two backgrounds, and used the beautiful photo of the girl, a freebie from Dymphies blog. The postcard was made for todays challenge at Sunday Postcard Art.

Her er bilder fra prosessen/Pictures of what I did:




Akvarellpapir 550g. Distresset kantene.
Watercolorpaper 550g. Distressing the edges.

To toner av fargen turkis.
Two shades of Turqoise.



Pasta.
Modeling Paste.




More color...

Etter at bakgrunnsarket var helt tørt stemplet jeg med det flotte bakgrunnstempelet fra Stampers Anonymous.
After it dried I stamped with the beautiful backgroundstamp from Stampers Anonymous.






Dette bildet har teksten "Söt". Bildet er til min svenske venn Mia!
"Söt", "Sweet". This is for my Swedish friend Mia!

29 kommentarer:

Nina I. sa...

Åh.... Så lekkert Hanne!!! Du er bare så utrolig kreativ!! Tar av meg hatten for deg!

Ha en flott kveld!
Klem

Ewonne sa...

Wow!!!! Fantastiskt fint och vilken bra tutorial!!!

http://truutske.punt.nl sa...

Whow...love your very fantastic postcard.
Thank you for the explanation!!

Kersten sa...

Gorgeous arch - thanks for sharing your process! :)

Stempelchaotin sa...

OMG Hanne this is really really unique. So great Tutorial. I love your work.

I´ve used for my card your first tutorial.

Kris Dickinson sa...

SO fantastic! Love that you explained the process in pictures too!

Annchen sa...

Wow - this is intresting!
Don't like to make such messing, but its cool!

DymphieM sa...

Beautiful work as always!

Anne Kristine sa...

Så nydelig og lekkert dette var!!!
Og du lager så bra tutorial.
Takk for all inspirasjon du gir.
klem Anne

Hermine sa...

Its gorgeous Hanne, great background

~*~Patty Szymkowicz sa...

GORGEOUS Hanne! Mia is a lucky girl AND we are very lucky too to see how you created this lovely piece! :)

Astrid Maclean sa...

Great work! Love it!

ÄnglarumsMia sa...

Åhhh Hanne, jag blir alldeles rörd!!!! Jag känner mig så hedrad så det inte ens går att beskriva! Vilket fantastiskt kort du har skapat - IGEN. Kan ju inte fatta att det är till mig. Du är bara helt bäst Hanne, TACK MIN VÄN :-)
Många kramar från Mia

Inger-g sa...

Åh, kjempeflott igjen! Det er så fint at du legger ut forklaringer på det du lager. Jeg har tillatt meg å gi deg en award. Den kan du hente i bloggen min.
Ha en fortsatt fin kveld.
Inger
:-)

Oxana sa...

Dette var kjempelekkert!!! Jeg har et spørsmål til deg(hvis jeg har lov til å spørre): dette motivet(med jenta) klipte du den og limte på bakgrunn eller brukte du en annen teknikk?
Ha en flott kveld!

Iren sa...

Wow så lekkert Hanne ♥♥♥ og så kreativ du er med dine lekre bakgrunner!!! du inspirerer veldig *knib*

Kim Piggott sa...

This is so stunning!
I am in awe of your fabulous work!
I love your wonderful texture and beautiful detail. Thanks so much for the brilliant tutorial it is great to see how you made this scrumptious creation.
hugs
kim x

Åshild sa...

Helt nydelig, Hanne. Og flott bildeserie! Åsså turkis, da... :) Me like!

Klem

Snuppeline sa...

Du ligger et hakk foran meg hele tiden i utfordringene. Jeg har tenkt å kaste meg på denne også. Det er en størrelse jeg lager alt for lite i (men av en eller annen grunn har mange clearbags poser til...)
Kortet ditt var LEKKERT!!! Abolutt vidunderlig i Hanne-stil!

Unni sa...

Alltid like imponert etter ett besøk i bloggen din, er innom hele tiden men er ikke like flink til å legge igjen kommentarer:)
Liker veldig godt at du skriver hva du har brukt og fremgangsmåte
for jeg er alltid like spent på hvordan du har gått frem når du har laget bakgrunnene:) Tusen takk
Unni

Anita Thorsen sa...

Du er bare så utrolig kunstnerisk og kreativ. Er fasinert av å se alt du tester ut og leker med. Nok et lekkert kunstverk!

Klem.

Audrey sa...

Gorgeous Hanne! Thanx for your tutorial!!

Eva Helen sa...

Flott og flott beskrivelse.Jeg har en liten ting til deg i bloggen min.

Pia..... sa...

Hej...NU äntligen fann jag dej..Mia..har skrivit om dej till mej att du gör så vackra saker..JO det håller jag fullständigt med om..blev helt tagen av det där kortet..hur gjorde du med flickan då..en befintlig bild eller:?..får jag länka din blogg till mej ?..Ok....ha en trevlig dag..PIA i vardagsrummet....

Jacqueline sa...

Gorgeous! LOVE what you did with this image and a what a fantastic tutorial!! TFS

Buffy sa...

This is so beautiful. I was so excited to see the tutorial. Thanks so much.

J and Z sa...

gorgeous! so wonderful of you to share your technique!!

Janny sa...

Beautiful, great background!

Mary sa...

This is so beautiful and unique! And thank you so much for the tutorial.