tirsdag 27. januar 2009

Bryllup/Wedding



Dette stempelet har jeg ikke brukt mye. Det er jo ikke så ofte at noen jeg kjenner skal gifte seg. Jeg lager alltid bakgrunnen først og hadde malt dette stempelmotivet med akvarellfarger tidligere. Det måtte jo bare bli dem på denne bakgrunnen. Motivet er fra Alota Rubber Stamps.

I have'nt used this stamp much. It is not often that I know someone that is getting married. I always start making the background and when I found this motive, already painted with watercolors from earlier, it had to be them. The stamp is from Alota Rubber Stamps.




Bakgrunnen lagde jeg ved å lime papirbiter (gjerne pyntepapir slik at du ser litt av mønsteret gjennom etter maling med Gesso) til kartong med decopagelim. Malte over med hvit Gesso og distresset med både Distress ink og ColorBox Chalk. I kantene har jeg påført Gel Medium (la det tørke godt) som jeg har malt over med Lumiere. Et godt tips når man maler over med Lumiere er å bruke en "svamp-kost" i stedet for pensel. Da unngår du å få for mye maling på på en gang og derfor tørker det raskere. Jeg synes også det blir mye finere når det gjøres på denne måten. Bruk to eller tre farger med Lumiere.

I made this background gluing paper (with pattern is nice) to cardbord using decopage glue. I painted over with white Gesso and distressed with Distress Ink and ColorBox Chalk. Added some Gel Medium at the edges (let it dry completely) and painted it with Lumiere. Use a polyfoam brush instead of an ordinary brush when you paint with Lumiere. You avoid getting to much paint on the Gel Medium. It dries faster and I think it looks much nicer this way. Use two or three colors of Lumiere.



8 kommentarer:

Stempelchaotin sa...

Oh wow Hanne this is so lovely and romantic. Cute couple. Love them.

Gunn (Merete) sa...

Dette kortet ble kjempestilig. Morsom detalj med slør. Og de rammen du har rundt teksten er så flott. Nå har jeg fått bestillt meg en boks fra Stampin up. Er spent når jeg får den, hvordan de er i virkeligheten. Du er jo så flink å bruke disse. Det er godt jeg har noen jeg kan hente ideer fra.
Ha en flott dag.

HegeT sa...

Guriland..........så flott!!!!!
Den bakgrunnen var jo utrolig lekker. nesten som et lite kunstverk i seg selv..
Må lære meg det derr'e med gel medium...blir jo så stilig....

Håper du har en koselig tirsdag..
klem
HegeT

Tacey sa...

WOW! This is fantastic! What a cute couple, and I love your card!

Iren sa...

Du all verden Hanne for et kjempe søtt og lekkert kort *dån* det passet perfekt med det lekre pyntepapiret til det søte motivet og slik som du har pyntet det blir det bare til å spise opp!!!

Koselig å prate med deg idag ;o) Ha en fortsatt flott dag!

Klem

Ewonne sa...

Vilket underbart kort!!!

herminesplace sa...

Great card, they are so cute!!!

Kim Piggott sa...

Wow! this is fabulous!
Love how you have used this image and your background and detail just brilliant!
hugs
kim x