onsdag 10. desember 2008

Artsy, first Challenge!!!!



Det er den første uken med utfordringer på Artsybloggen! Denne uken er oppgaven: Lag en bakgrunn. Valgfri teknikk, men det skal gå i rødtoner, og evt med brunt til.

Bakgrunnen på dette kortet har jeg laget ved å dryppe noen dråper med Distress Ink i fargene Fired Brick og Aged Mahogany sammen med vann på et Non Stickunderlag. Jeg drar fargene og vannet over i hverandre, men likevel ikke så mye at det blander seg helt. Jeg har presset et akvarellpapir (550g) godt ned i blandingen. La papiret tørke helt og distress lett over med Vintage Photo. Splashet deretter Dabber i fargen Red Pepper enkelte steder på bakgrunnen. Når dette har tørket påfører jeg swirlene ved hjelp av stensil og Texture Paste fra Daler Rowney. Sommerfuglene fra Lost Coast Designs er stemplet på en coaster og distresset med fargene Aged Mahogany, Fired Brick og Broken China. Coasteren er embosset med Versamark Dazzle og Frosted Chrystal embossingpulver fra Ranger. Helt til slutt har jeg påført Stickles i fargen Diamond. Helt til slutt påførte jeg Stickles "Diamond".

This is the first week with a challenge over at the new blog "artsy". This week we want you to make your own background. Free technique, but it must be in red and maybe something extra brown.

I made this background using a few drops of Fired Brick and Aged Mahogany together with water on a Non Stick Sheet. I mixed the colors and the water slightly together. I then pushed a thick watercolor paper (550g) down in the mix. The paper dried completely before distressing with some Vintage Photo. Splashed some Dabber in the color Red Pepper here and there, and put it aside to dry again. The swirls where made with stencil and Texture Paste from Daler Rowney. The butterflies are from Lost Coast Designs. Stamped on a coaster and colored with Fired Brick, aged Mahogany and Broken China. I embossed it using Versamark Dazzle and Frosted Chrystal embossing powder from Ranger. I finally added Stickle "Diamond".




6 kommentarer:

Marit sa...

menthså nydelig..... jeg er ikke flink til å bruke pasta, men det blir jo så lekkert...ser om jeg ikke skal prøve å få til det litt mer :)

Stempelchaotin sa...

Wow this card is unbelievable.
Stunning background. Love them.

Yvonne sa...

ÅÅÅ sååå Nydelig dette var!! Helt perfekt:)

Femmy sa...

fantastic colors!!! love it!

ElinA sa...

Dette kortet ble så lekkert Hanne. Liker så godt det hvite klare mot det røde. Sånn paste er skikkelig fint, skaper litt mer tekstur på kortene... :-)

Gladie sa...

Dette kortet var aldeles nydelig! Så kjekt du har lagt ut beskrivelse av teknikken :) Må ta meg en runde å kikke i bloggen din, masse lekkert og spennende her! :)